دوربین های مداربسته با قابلیت WDR - الکاو 1400

دوربین های مداربسته با قابلیت WDR

قابلیت دوربین WDR
مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

برای دوربین مداربسته معمولی طیف نور باید بین تاریکی تا روشنایی زیاد باشد. در غیر اینصورت، تصویر ضبط شده غیرواضح وبی کیفیت است. دوربین هایی با دامنه گسترده پویا (WDR) دارای نرم افزار ویژه ای هستند که به آنها امکان تعادل نور را برای ایجاد یک تصویر واضح می دهد. این امر باعث می شود آنها برای ضبط مناطقی مانند ورودی های فروشگاه که در آن تضاد بین نور خورشید در خارج و روشنایی کم نور در داخل وجود دارد ، بسیار مناسب باشد.

نحوه کارکرد این دوربین مداربسته چگونه است؟


دوربین هایی با قابلیت ضبط تصاویر کم تحرک در وضوح تصویر مشکلات زیادی دارند زیرا فقط می توانند منطقه نوری میانگین را بین تاریک و بسیار روشن درک کنند. دوربین های دارای فناوری WDR دارای سنسورهای پیشرفته ای هستند که می توانند طیف وسیعی از روشنایی را تولید کنند که به آنها امکان ضبط در عمق نور بالاتر را می دهد.

همراه با ضبط دقیق دامنه روشنایی بیشتر ، دوربین های دارای WDR دو روش دیگر برای تعادل نور برای تصاویر بهتر دارند. مشخص کردن رنگهای تصویر این امکان را می دهد تا دوربین یا نرم افزار به طور خودکار مناطق تاریک را روشن تر کرده و مناطق نوری را تاریک کند.

از طرف دیگر ، این دوربین چندین عکس از صحنه را در سطوح مختلف نوردهی ثبت می کند. این باعث میشود تصاویر واضح و غیر واضح مشخص شوند و در دوربین با هم ترکیب میشوند. پردازشگر متعادل‌ترین قسمت هر دو تصویر را می گیرد و تصویر ضبط شده ای را که می بینید ایجاد می کند. با این حال ، این روش به یک سنسور بسیار سریع و حساس به نور احتیاج دارد و فقط در دوربین های حرفه ای تر و پیشرفته موجود است.

کاربرد های دوربین مداربسته با قابلیت WDR


این دوربین ها برای بسیاری از شرایط پیچیده نوری، مانند زیر عالی هستند:

۱- لابی ها و ویترین های دارای پنجره های زیاد که در آن تضاد بین نور طبیعی و فضای داخلی باعث ایجاد مناطق روشن و تاریک می شود.

۲- در فضای داخلی ، جایی که نور با باز شدن یک درب ممکن است باعث شود فرد و لباس هایشان غیرقابل تشخیص باشد.

۳- ضبط تصویر در شب ، جایی که نور غیر IR ممکن است در حالی که بعضی از مناطق را آشکار می‌کند بعضی دیگر در تاریکی باقی میمانند.

۵- هنگامی که نوربالای ماشین ها مستقیما به دوربین میخورد و باعث ایجاد آلودگی نوری میشود، دوربین دارای IR تفاوت تصویر روز و یا شب را تشخیص نمیدهد.

۶- در مقابل سطوحی که نور رابه شدت بازتاب می‌کنند، سنسور های دوربین معمولی قابلیت تشخیص ندارد و تصویر غیر واضح تحویل میدهد.

 

انواع دوربین های مداربسته با قابلیت WDR


1- WDR معمولی : پردازشگر در دو شرایط نوری با روشنایی و تاریکی عکس برداری می‌کند و در نهایت تصویر نهایی ترکیب این دو تصویر است.

۲- D-WDR : نوع دیجیتالی این قابلیت است که با نرم افزار عکس و نور آن را دستکاری میکند و به صورت جدا عکسبرداری نمیشود، پس از این دستکاری تصاویر تلفیق میشوند. این مدل نسبت به  نوع معمولی آن تصاویر کم کیفیت تری ارائه میدهد.

۳- L-WDR : تعداد فریم عکس برداری آن نسبت به نوع معمولی کمتر است که این دقت و وضوح را کمی پایین تر می‌اورد اما هنوز هم کار آمد است.

۴- S-WDR : مدل بسیار پیشرفته آن است که تعداد فریم عکس برداری آناز معمولی بیشتر است و این امر وضوح و کیفیت تصویر را بالاتر از تصویر سه مدل دیگر میکند.

مواردی که در استفاده این دوربین مداربسته باید به آن توجه شود


بخش بزرگی از بازار این تصوررا دارد که WDR رامیتوان به سمت نور مستقسم خورشید قرارداد تا تصاویر باکیفیت ضبط کند. اما در واقع لنز هیچ دوربین مداربسته ای را نباید در معرض نور مستقیم خورشید بدون توجه به اینکه چه ویژگی هایی ممکن است داشته باشد یا اینکه چه مقدار هزینه دارد. دوربین های مداربسته ساخته نشده اند تا مستقیم خورشید که مستقیماً در لنز تابش می‌کند، در برابر نور مقاومت کنند. این باعث ایجاد گرما در حسگر تصویر می شود که در نهایت از بین خواهد رفت و دوربین شما از کار افتاده می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی