معرفی وبررسی دوربین داهوا مدل IPC-HFW4800E | الکاو - الکاو 1400

معرفی وبررسی دوربین داهوا مدل IPC-HFW4800E | الکاو

بررسی دوربین مدار بسته داهوا IPC-HFW4800E
مدت زمان مطالعه : 6 دقیقه

دوربین مداربسته Dahua 4K IP IPC-HFW4800E

تکنولوژی روز به روز و به سرعت در حوزه کیفیت، قابل اعتماد بودن و قیمت در حال پیشرفت است. در دنیای دوربین امنیتی، دوربین ها از نظر طراحی جمع و جورتر و کاراتر می شوند و در عین حال ویژگی های بهتر و رزولوشن بالاتری را ارائه می کنند.یک مثال، محصول جدید برند، دوربین مدار بسته Dahua 4K IP IPC-HFW4800E است که در اینجا  می خواهیم بررسی کنیم. این دوربین رزولوشن فوق العاده ای برای دوربین امنیتی ارائه می کند ضمن اینکه قابلیت دید در شب IR دارد و محفظه دوربین ساختار محکمی دارد که در مقایسه با سایر دوربین های مدار بسته موجود در بازار بسیار کوچکتر است. این یک مثال اصلی از قدرت تکنولوژی دوربین امنیتی و جهت سازندگان دوربین های IP است.

اولین برداشت ها از دوربین IPC-HFW4800E

نخستین برداشت هایی که از این دوربین داشتیم خیلی مثبت بود. به طور کلی می توان گفت ساختار آن براق و شیک است.  وقتی دوربین را بر می دارید، بلافاصله متوجه کیفیت و  دقتی می شوید که سازنده صرف این محصول کرده است. این دوربین اصلا ارزان و قابل شکستن به نظر نمی آید.  خیلی سبک و جمع و جور است و وقتی سایر دوربین های مداربسته احتمالا خیلی بزرگ هستند و نمی توان از آن ها استفاده کرد، یک انتخاب عالی است. براکت نصب فعلی به زیر دوربین نصب شده است که خیلی شبیه سایر دوربین های مداربسته است. این مورد کوچک است و در عین حال از فلز سخت ساخته شده است که می تواند در برابر شرایط آب و هوایی دشوار مقاومت کند. این یک براکت مفصلی Ball  برای رنج خوبی از زوایا و دارای قدرت مانور خوب است که با یک پیچ در محل قفل می شود. در مورد IR،  سنسورهای IR مطابق استاندارد در اطراف لنز اما در پشت شیشه پوشاننده لنز قرار گرفته اند. به طور کلی ساختار دوربین خیلی تحسین برانگیز است و خیلی محکم به نظر می آید و خیلی خوب طراحی شده است. چنین دوربین کوچکی، رزلوشن بالا و پانچ عملکرد دارد.

ابعاد فیزیکی دوربین مداربسته داهوا مدل IPC-HFW4800E

همانطور که ذکر شد این دوربین بسیار کوچک و سبک است و گواهی بر این است که برای وضوح بالا لازم نیست ابعاد فیزیکی دوربین بزرگ باشد. مجموع طول دوربین و براکت باهم کمتر از ۷ اینچ است. ابعاد دوربین به میلیمتر عبارتند از : ۱۶۸.۱mm x 66mm x 58.4mm. وزن دوربین تنها اندکی بیشتر از یک پوند است و واقعا سبک وزن به حساب می آید. طول پیگتیل (pigtail) حدود ۱۶ اینچ است و طول قابل توجهی برای کار کردن با آن فراهم می کند. قطر لنز حدود ۲.۵ اینچ است.

 

مشخصات فنی دوربین داهوا IPC-HFW4800E

رزولوشن هایی که در صفحه اختصاصی مشخصات محصول سازنده آمده است کاملا صحیح نیستند. ما در زیر رزولوشن هایی که در کار با دوربین ثبت کردیم را آورده ایم. متوجه شدیم که دوربین می تواند و رزولوشن های DCI 4K (4096×2160) و UHDTV 4K (3840×2160) فیلم برداری کند.

رزولوشن (وضوح) جریان اصلی:

DCI 4K (4096 x 2160), 4K(3840 x 2160) , 3MP (2048 x 1536), 1080P (1920 x 1080), SXGA (1280 x 1024), 1.3MP (1280 x 960), 720P (1280 x 720)

وضوح جریان فوق العاده:

D1 (704 x 480), CIF (352 x 240)

نرخ فریم: جریان اصلی : ۴K (1-7fps), 3MP or 1080P (1-30fps) ؛ جریان جزیی(زیر جریان): D1 or CIF (1-30fps)

لنز: لنز ثابت ۴ میلیمتر, F1.6 با زاویه دید ۸۰ درجه.

برد مادون قرمز: ۳۰ متر یا حدودا ۱۰۰ فوت در تاریکی مطلق

جبران نور برگشتی: BLC / HLC / DWDR

منبع تغذیه: DC12V, PoE (802.3af)

مصرف انرژی: حداکثر ۷.۵W

سنسور تصویر:  ۴K CMOS

از آنجا که این یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۴K است، طیف گسترده ای از تنظیمات کدگذاری ویدیو دارد.  در زیر لیستی از نرخ فریم های متفاوت و نرخ تنظیمات بیت بر اساس وضوح را قرار داده ایم.

DCI 4K (4096 x 2160)

نرخ فریم: ۱-۷fps

نرخ بیت: ۱۲۸۰, ۱۵۳۶, ۱۷۹۲, ۲۰۴۸, ۴۰۹۶, ۶۱۴۴, ۸۱۹۲, ۱۰۲۴۰, ۱۲۲۸۸, ۱۴۳۳۶, ۱۶۳۸۴

UHDTV 4K (3840 x 2160)

نرخ فریم: ۱-۷fps

نرخ بیت: ۱۲۸۰, ۱۵۳۶, ۱۷۹۲, ۲۰۴۸, ۴۰۹۶, ۶۱۴۴, ۸۱۹۲, ۱۰۲۴۰, ۱۲۲۸۸, ۱۴۳۳۶, ۱۶۳۸۴

۳MP (2048 x 1536)

نرخ فریم: ۱-۳۰fps

نرخ بیت: ۵۱۲, ۶۴۰, ۷۶۸, ۸۹۶, ۱۰۲۴, ۱۲۸۰, ۱۵۳۶, ۱۷۹۲, ۲۰۴۸, ۴۰۹۶, ۶۱۴۴, ۸۱۹۲, ۱۰۲۴۰

۱۰۸۰p (1920 x 1080)

نرخ فریم: ۱-۳۰fps

نرخ بیت: ۳۲۰, ۳۸۴, ۴۴۸, ۵۱۲, ۶۴۰, ۷۶۸, ۸۹۶, ۱۰۲۴, ۱۲۸۰, ۱۵۳۶, ۱۷۹۲, ۲۰۴۸, ۴۰۹۶, ۶۱۴۴

SXGA (1280 x 1024)

نرخ فریم: ۱-۳۰fps

نرخ بیت: ۱۹۲, ۲۲۴, ۲۵۶, ۳۲۰, ۳۸۴, ۴۴۸, ۵۱۲, ۶۴۰, ۷۶۸, ۸۹۶, ۱۰۲۴, ۱۲۸۰, ۱۵۳۶, ۱۷۹۲, ۲۰۴۸, ۴۰۹۶

۱.۳MP (1280 x 960)

نرخ فریم: ۱-۳۰fps

نرخ بیت: ۱۹۲, ۲۲۴, ۲۵۶, ۳۲۰, ۳۸۴, ۴۴۸, ۵۱۲, ۶۴۰, ۷۶۸, ۸۹۶, ۱۰۲۴, ۱۲۸۰, ۱۵۳۶, ۱۷۹۲, ۲۰۴۸, ۴۰۹۶

۷۲۰P (1280 x 720)

نرخ فریم: ۱-۳۰fps

نرخ بیت: ۱۶۰, ۱۹۲, ۲۲۴, ۲۵۶, ۳۲۰, ۳۸۴, ۴۴۸, ۵۱۲, ۶۴۰, ۷۶۸, ۸۹۶, ۱۰۲۴, ۱۲۸۰, ۱۵۳۶, ۱۷۹۲, ۲۰۴۸

مطالب پیشنهادی : نوآوری تکنولوژی داهوا در شناخت چهره

 

نمونه تصویر فوق اچ دی ۴k دوربین IPC-HFW4800E

این دوربین ۴k تصویر و ویدیو شگفت انگیزی می گیرد. ما این دوربین را با تنظیمات مختلفی امتحان کردیم و تحت تاثیر کیفیت آن قرار گرفتیم. این دوربین دارای IR چشمگیر است و تصاویر واضح و عالی می گیرد. در اینجا چند مثال از تصاویر دوربین وجود دارد.

نمونه تصاویر داخلی دوربین داهوا IPC-HFW4800E

این مثالی از کیفیت تصویر در فضای داخل در شرایط روشن(دارای نور) است. دوربین در فاصله حدود ۱۶ متر و در ارتفاع تقریبی ۵ متر نصب شده است. تصویر برای این فاصله واضح و خوب است. اگر روی تصویر زیر کلیک کنید می توانید تصویر اصلی با کیفیت ۴K را ببینید و قدرت این دوربین را مشاهده کنید. می توانید حروفی که روی تخته ی آویزان از گردن فرد وجود دارد را ببینید. در این دوربین هیچ بزرگنمایی اپتیکی وجود ندارد اما بزرگنمایی دیجیتال برای همچنین دوربینی با لنز ثابت فوق العاده است.

قدرت زوم دیجیتال دوربین داهوا IPC-HFW4800E

اینجا تصویری از قابلیت دید در شب نیز وجود دارد. در این انبار کاملا تاریک می توانید ببینید که دوربین در این فاصله عالی عمل کرده است.

دید در شب دوربین داهوا IPC-HFW4800E

این دوربین مداربسته حتی در فواصل مناسب کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد. این دوربین گلوله ای کوچک قابلیت تصویربرداری با کیفیت های دارد و ساختار سبک و دارای وزن مناسبش این امکان را فراهم کرده که برای اکثر خریداران مناسب و جذاب باشد.

نمونه تصاویر فضای باز دوربین داهوا IPC-HFW4800E

در فضای باز در نور روز این دوربین ویدیو رنگی زیبایی می گیرد که با ویدیوهای گرفته شده توسط مدل ۴K GoPro قابل مقایسه است. رنگ ها واضح و روشن هستند و جزییات در مقایسه با هر دوربین ۳ مگاپیکسلی یا ۱۰۸۰P IP  که تاکنون دیده ایم بسیار واضح هستند. لطفا توجه کنید که با کلیک کردن روی تصویر زیر می توانید تصویر اصلی با وضوح ۴K را ببینید الیته بستگی به وضوح مانیتورتان دارد.

نمونه ویدیو ۴K دوربین IPC-HFW4800E

در زیر یک نمونه ویدیو ضبط شده با این دوربین ip است که در وضوح DCI 4K  (۴۰۹۶ x 2160 pixels) و ۷ فریم در ثانیه گرفته شده است. این بالاترین کیفیتی است که این دوربین ارائه می کند. اولین بخش ویدیو در سرعت پلی بک متعارف ۱X پلی شده است، در حالی که نیمه دوم ویدیو در سرعا پلی بک ۴۰%  با زوم دیجیتال و دنبال کردن یک وسیه نقلیه متحرک نشان داده شده است. ما تعیین کردیم که بیشترین فاصله ای که این دوربین می تواند پلاک یک وسیله نقلیه در حال حرکت را تشخیص دهد جدود ۳۰ فوت در زاویه ۸۰ درجه است. در نیمه دوم ویدیو زوم دیجیتال حدود ۲۳۵% است. متوجه شدیم که وضوح ویدیو خیلی مشابه وضوح ویدیوی ۴K GoPro است، حتی با تاری کمتر در حرکت.

 

نرم افزار و ۴K NVR سازگار با دوربین  داهوا IPC-HFW4800E:

این دوربین فوق اچ دی ۴K می تواند با مجموعه PSS هوشمند که مجموعه پیشنهادی ماست و یا ۴K NVRهای ما کار کند:

  • ۸ Camera PoE NVR 4K ,  NVRS084KPOE
  • 16 Channel 4K NVR with PoE , NVR164KPOE
  • 32 Channel 4K Resolution NVR , NVR4K32A
  • 64 Channel 4K Capable NVR , NVR4K64A

همچنین می توانید از نرم افزار شخص ثالث NVR که که دوربین های IP سازگار با ONVIF را ساپورت می کند استفاده کنید. شایان ذکر است که برای اینکه بیشترین بهره را از ویدیو ببرید به یک مانیتور یا تلویزیون با وضوح ۴K نیاز دارید که دوربین را به آن متصل کنید. اگر دنبال این هستید که از یکی از این دوربین ها صرفا برای تماشای آنلاین استفاده کنید، استفاده از اینترنت اکسپلورر یا SmartPSS روی ویندوز بهترین گزینه است، یا می توانید از برنامه IPTECNO Pegaso App برای تلفن یا لپتاپ استفاده کنید.

نتیجه گیری :

این دوربین وضوحی دو برابر دوربین ۱۰۸۰P IP دارد و با قابلیت زوم دیجیتالی که در ویدیو دارد می توانید چهره سوژه مورد نظر را تشخیص دهید که برای پیگیری بسیار حیاتی است. اگر نیازمند بهترین وضوح برای دوربین امنتیتی در محیط باز هستید این دوربین گزینه پیشنهادی است، پس از آن دوربین امنیتی  فوق اچ دی ۴K می تواند در لیستتان قرار بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی